Igael Shemtov fotóit az amatőr fotózás varázsa és közvetlensége jellemzi.
Két évig (1979-1980) fényképezta a New Yorkban most kiállításra kerülő sorozatot, mely távol marad a drámai izraeli-palesztin konfliktustól, és a minennapi élet pillanatait mutatja be az alsó és középosztály emberein és helyein keresztül sajátos nézőpontból. Shemtov úgy dönt, hogy a profi fotósok eszközeit mellőzve az amatőrökre jellemző véletlenszerűséggel közelíti meg a fotóalanyait: a főtéma középre, exponálás, aztán utánam az özönvíz… Annak ellenére, hogy munkájának az alázatos egyszerűség a jellegzetessége, összességében ez egy precíz konceptuális projekt, melybe nyomban beleszerettem. Egy pohár bor mellett azon mélázok itt, hogy de kár, hogy nem a New York-i kiállításon vagyok, ahol a többi fotója is elbűvölhetne.