Magi Peter Reuven Doron Eytan

Magi                   Peter                 Reuven               Doron                  Eytan

Ezek vagyunk mi itt öten. Nagyobb képek a Galériában.
Notredam

(P) Reuven Notredam-makettet készített (a hátsó részben Magi is segített), megörökítettem, míg szét nem tapossák, általában erre a sorsra jut minden alkotása, csak addig van értéke a dolognak, míg készül, később hulladékká válik, ami csak útban van, feleslegesen foglalja a teret az amúgy is kis lakásban.
05/06/2004
Pólórajz
Feligkesz madar Kesz egy masik polo Ruben akcioban
Ruben az Opa-gyerekeknek készítette a rajzokat
Pünkösd vödrökkel
(P) Szörnyen rosszul telt el ez a pünkösd. Először Eytan hányt, aztán Reuven, én, és végül Doron. Magi is ágynak esett hányás nélkül. A sok túrós sütemény ott rekedt a hűtőben, tilos tejeset enni, majd az azkarára hazatóduló családtagok elfogyasztják. Nem mentünk Amirimbe (a vegetáriánus faluba) se ünnepelni, ehelyett vödröket és lavorokat hordtunk a vécébe.
27/05/2004
Golanon a csalad Fényképezkedés a Golánon, amit a szírek visszakövetelnek. Túl szép, nem adjuk nekik. Itt szoktunk kirándulgatni szabad perceinkben, itt szoktunk néha összeülni családi kép készítése végett, mosolyogni a lencsébe, hogy a fotó jó legyen.
Eilat
A szallodankDecemberi napozasLandolas Haifan(P) Egy nagyszerű háromnapos Eilati kirandulasra mentünk Magival, a gyerekek nélkül, akik otthon maradtak a nagyszülőkkel és nagybácsikkal, nagynénikkel. Annak ellenére, hogy november végére, december elejére esett a munkahelyem által szervezett  üdülés, nagyszerűeket fürödtünk a szálloda uszodájában és a Vörös-tengerben. Eilat Izrael legdélibb része, a jordániai Aqaba és az egyiptomi Taba közvetlen szomszédságában. A háromnapos kényeztetés és pihenés, szórakozás után repülővel tértünk vissza Haifára (odafelé turistabusszal utaztunk végig a gyönyörű Negev sivatagon). 01/12/2003
Rosh HaShana
(P) Itt az újév, a zsidó. Sok üdvözlőkártya, jókívánságok, az emilem is tele brachot-tal. Az új sétálóutcán kirakodóvásár, rengeteg ember, Magi nem tud bemenni a kenyonba.
- Akkora tömeg volt, - mondta kedves párom - hogy már csak egy bomba hiányzott. Ez a sétálóutca is merényletre rendeltetett.
Valahol igaza lehet.
Halat eszünk ebédre, alma mézbe, legyen az új év jobb, biztosabb, pénzesebb.
Shana tova!
26/09/2003
Újra itthon
Unokatesok ((P) Lassan egy hónapja hogy hazajöttünk a magyarországi látogatásról. Mindenütt nagyon kedvesen fogadtak, rengeteget segítettek, jó volt találkozni sokakkal, de a legjobb az a hazaérkezés volt. A végén még jó lett volna kivenni egy hét szabit, hogy kipihenjük az utat.
28/08/2003
Kiállítás Jeruzsálemben
Kiallitas (P) Reuven-nek kiállítása volt Jeruzsálemben több más izraeli művésszel együtt. Felutaztunk megtekinteni, új kapcsolatokra szert tenni, kempingezni, kikapcsolódni, Zolit ismét meglátogatni...
A kiállítás Betlehemhez közel, Jeruzsálem külvárosában volt megrendezve, egy szép szállodában. A palesztinok most nem lövöldöztek...
28/06/2003
Bemerítés a Jordánban
Yoel sapkaban, Yoav a bemeritkezo es Yosi a gyulekezetvezetoBemerítés a Jordánban. Több mint negyvenen mentünk a gyülekezetből a Jordán partjához a jól ismert bemerítőhelyhez, hogy két jelentkezőt merítsünk alá és egyben tanúi legyünk a bizonyságtételüknek. Legutóbb két évvel ezelőtt volt hasonló szertartás szintén két bemerítkezővel.
17/05/2003
Irak támad?
Gazalarc Reuvennek(P) Ma felpróbáltuk a gyerekekkel a gázálarcokat, rendkívül élvezték. Magyarországról telefonált néhány aggódó rokon, de mikor meghallották a háttérben a gyerekek gázmaszkokon valo sikítozó veszekedését, mindjárt megnyugodtak.21/03/2003
Beit Yedidia
(P) Hétvégén a Beit Yedidia konferencia központban voltunk a gyülekezettel. A Karmel-hegyen van az épület, gyönyörű kilátással a Földközi tengerre. Magi ideje nagy részét a gyülekezeti gyerekekkel töltötte, én az utazást szerveztem, és az anyagiakat intéztem. Reuven, Doron és Eitan nagyon élvezték a kikapcsolódást, annak ellenére, hogy Doron influenzás, és Eitan sem teljesen egészséges. A szállodafolyosó végéről rá lehetett látni a szomszédos állatkert tigriseire, húsz méterre alattunk morogtak, éjszaka néha üvöltöttek is. Öreg pálmák, harsány madarak, szép napsütés. Felettünk egy utcával van az Éjféli Kiáltás Beit Salom szállodája. Szombaton ebéd után tettünk egy kis kirándulást a Louis Sétányon, nagyszerű rálátás Haifára, az öbölre, a kikötőre, a távolban Akko, Naharia, Ros Hanikra körvonalaira.
Faültetés
(P) Kirándulni voltunk a Nachal Calamon-ban. Fákat ültettünk a Keren Kajemet Lejiszrael szervezésében. Kis zászlócskák voltak a földbe szúrva az előre elkészített gödrök mellett, nekünk csak beléjük kellett helyezni a facsemetéket, betakarni a gyökeret földdel, és jól megdöngölni. Reuven két fát ültetett Magi és én egyet-egyet. Megjegyeztem a kis fákat, két év múlva kijövök, és megnézem, hogy megfogantak-e.
Rubi Art
(M) Egy ismeros hazaspart megajandekoztunk nehany Rubi art darabbal, es a ferfi fantaziajat megmozgattak a kis muvek. Rendelt maganak, es kollegainak jonehany nevjegykartyat. Computeres jatekokat terveznek, es New York-ba keszulnek egy nagy jatek-kiallitasra. Az elkeszult rajz-illusztracios kartyakat nagy tetszessel fogadtak. Most magamnak is keszitek nehanyat, es felmerem a piacot. Hatha...
Vegyes
Vacsora utan egy magyar csardaban (P)  Felraktam még néhány képet, hogy lehessen mit nézni, ne legyen olyan unalmas.
26/05/2004
Karambol
Péterkém!
Gyuriékba beletolatott egy teherautó piros lámpánál.
:(((( Kár, hogy nem tudtak veled beszélni. Sérülés nincs, a motorháztető behorpadt. A fickó megadta az adatait. Sorry...
Magi
12/05/2004
Jelszó
(P) Több mint hetven oldal készült el az önéletrajzi írásomból, mire elfelejtettem a word dokumentum jelszavát, így többhavi próbálkozás ellenére sem tudom kinyitni azt. Tudna valaki segíteni?
23/04/2004
Strauss
Salata (P) Ilyen és ehez hasonló salátákat készítünk a gyárban.
Jönnek
"...Tényleg nem akarok a nyakatokon ülni, de amit mondtál a szombati közös kirándulás lehetőségéről az nagyon jónak hangzik..." Folyt.
Korábbi
Üdülés Eilaton
III. Lajos

Könyvolvasás

Hajókázás
Újra itthon
Reuven kiállítás
Bemerítés a Jordánban
Peter az ipari miniszter-asszonnyal Péter 2003 elején kíváló dolgozó címen kapott kitüntetést az ipari miniszterasszonytól.
Elmúlt évek
2003
(P) Nem szeretem Europat, tulsagosan gyulolnek ott engem. Csak azert, mert zsido vagyok. Ott voltam Magyarorszagon, tudatlanok az emberek, beveszik az olcso maszlagot, a sajto hazudik nekik, fogalmuk sincs mi tortenik itt. Az emberek ugy beszelnek, mint a masodik vilaghaboru elott, mielott leoltek hatmillio zsidot. Ugyanaz a legkor.
2002
(P) A gyerekek tündökölnek, Magi gyönyörü, a lakás tele van bállyal és melegséggel. Újra felfedezem a családomat. Néha elemi erővel tör rám a boldogság eufórikus érzése.
Szerelmes vagyok Izraelbe.
A méltóságosan magasodó pálmafákkal szegélyezett sétálóutcán sétálok, leülök egy padra, nagyot sóhalytok és arra gondolok, hogy milyen szép is az élet.
2001
(M) A biztonsági helyzet allandoan emlekeztet, hogy keszen kell lennunk. Es be kell vallanom, neha nehez belegondolnom amikor utaznom kell, hogy talan ez lesz az utolso ut... De a helyzet arra tanit, hogy valoban hittel az Urra bizzak mindent es mindenkit.
2000
(P) A “pozitiv elvarázsoltak” Szentföld és tejjel mézzel folyó ország helyett benzingőzzel, lármával, és szemérmetlenséggel megtűzdelt “büdös és kizsákmányoló” kapitalizmussal fognak találkozni, a “negativ elvarázsoltak” pedig ámulattal fogják megállapitani, hogy egyrészt nem potyog a nyakukba bomba minden utcasarkon, másrész néhány évtized alatt egy csinos kis ország bújt ki a sivatagból virágzó gazdasággal, vidám és elégedett emberekkel.
1999
(M) Ruben nagy élvezettel figyelte a csomagok berakodását, a légifolyosó épitését, izgatottan várta a beszállást. Ahogy a gépről kitekintett, megszeppent a magasságtól, és kérdezte, hogy nem fogunk-e leesni. Közben egyfolytában azt várta, hogy igéretemhez hűen egyszer csak apa is megjelenik. Nem értette hol kezdődik Izrael.
1998
(M) Kozep-keleten a helyzet valtozatlan. Tobben ujabb iraki tamadassal riogatnak, de en eleg nehezen tudom beleelni magam. Targyalgatnak a bekerol, vitatkoznak hatarokrol, szazalekokrol, torzsalkodnak, manipulalnak, ragalmaznak, humorizalnak -en pedig varom vissza a Messiast.
1997
(P) Lassan lakas utan kell neznunk, bar meg fogalmunk sincs, hogy mibol fogjuk megvenni. Furcsa belegondolni, hogy ma Szilveszter van. Itt semmi nyoma az egesznek, minden zold, sut a nap, ulunk az iskolaban, az emberek dolgoznak, es holnap is minden ugyanigy lesz.
1996
(P) A tóparton nyugalom, csend, készülődés az estére. Esti séta, hangulatos utcák, fények, illatos növények, ünnepi társaságok a teraszokon, erkélyeken. A tóparton hajókázni vagy csónakázni invitálnak. Az egyik hagó neve: Jesus boat. Próbálom elképzelni, hogy a tanítványok itt halásztak, vagy hogy Péter itt kezdett süllyedni. Furcsa. Én mindenesetre megpróbálok nem elsüllyedni. Nézem az embereket: miért ez a kiválasztott nép?