Advanced Search
2004-07-21

Tömeg volt
2004-04-26

Anyu, Peti, Magi, Reuven, Doron, Eytan, Éva, Vili, Laci, Viola, Opauszki Gyuri, Eszter és Ágika voltak a karmieli Park HaGalil-ban, a Függetlenségi nap estéjén. Magi, Eszter és a gyerekek hamar hazamentek, mert nagyon nagy volt a tömeg.

Lázas őr
2004-04-24

Benjámin negyven fokos lázzal őrködött, nem bírt állni, leült, meglátta a parancsnoka, majdnem 23 napos fogdába záratta, azért úszta meg, mert újonc, meg mert beteg.
Ha beteg, miért nem jelenti?

Válasz a puskára
2004-04-15

Azt a puskás írást a megfelelő sorokig igaznak véltem, tényleg igaznak éltem meg. Nem tudom még magamban helyretenni a keresztényként való fegyverfogást. Katona voltam, lőttem, arra készültem, hogy gyilkoljak, de nem tudom. Jézus egyértelműen állást foglalt e tekintetben ott a Getsemáni kertben, mikor Péter kardot ragadott, meg hogy nem rezdült rá a rómaiaktól való függetlenségi harcra, amikor királlyá akarták tenni. Az is igaz, hogy amióta a földön élek, országomat és családomat nem fenyegette igazságtalan támadás. Nem vitte végig még bennem a környezetem, az életem, hogy hogyan foglaljak állást ebben a témában.

Valaki leveléből
2004-04-14

Hogy vagytok? (...) Elmondhatom nektek, hogy sokszor gondolok ratok annyi ev multan is. Mindig, amikor Izraelrol van szo a televizios hirekben, az a kerdes forog a fejembem: Hol lesznek? Mit fognak csinalni most? Nagyon orultem a talalkozasnak veled, Ili neni nehany evvel ezelott, amikor a ferjemmel es a gyerekeimmel Magyarorszagon tartozkodtam. Zoltan lakasan laktunk, de vele nem talalkoztunk. Lattam fenykepeket mindannyiotokrol, amilyenek most vagytok. Meglatogattuk akkor a regi sajoszentpeteri hazat is, ahol O. es en tartozkodtunk annakidejen, es hirtelen elontottek az emlekek. Az volt az az ido, amikor Isten felfedte onmagat elottem, bar meg el kellett telnie nehany evnek, amig vegul is megtertem Ohozza.
Ili elmondta, hogy 3 Frank fiu el akar latogatni Europaba, azok, akik 3 evet az izraeli hadseregben szolgaltak. Melyik fiukrol van szo? Azt hiszem, emlekeznek rajuk. (...)

Országjáró út
2004-04-13

Apuék megérkeztek 4 napos országjáró utukról. A tegnapi nap volt a legfárasztóbb. Tegnap reggel 8-kor indultak Jeruzsálemből. Útközben megálltak egy beduin sátornál, ami mellé egy orosz zsidó milliomos felépittette a Szent Sátor mását. Onnan tovább a Holt-tengerhez, ahol P. nem tudott ellenállni a lebegés csábitásának, és "lubickolt" egyet. 11-kor érkeztek a Maszadára. Itt verték le utoljára a felkelést a rómaiak. Gyönyörű kilátás nyilt a Holt-tengerre és a sivatagra. Ja, és beduinokat is láttak (és fényképeztek) útközben. Onnan a Gázai övezet felé vették utjukat egy mosávba, hogy Zsuzsiék holmiját hazahozzák. Talán 10km-re közelitették meg a határt. 5-re értek Tel Avivba Zolihoz, ahol megebédeltek. 7-kor indulás haza, Karmielbe. Peti közben telefonált, hogy vacsorára várják őket. Apu és Anyu lemondott erről a lehetőségről, a lehető leghamarabb lefeküdtek. A többiek még eltöltöttek Petiéknél Lacival és Zsuzsiékkal 2 órát. Peti kérdezte, hogy miért nem mentek a "területekre" is, biztos tetszett volna nekik. A tegnapi újságok itt azt irták, hogy még ilyen sok izraeli soha nem töltötte az ünnepeket kirándulással. Teljesen természetes, hogy valaki Hebron vagy Sekhem környékén kirándul izraeli létére. (Nem is a városban, de a környező szép helyeken.)

Ünnepi forgalom
2004-04-09

Nagy a forgalom a családban az ünnepek alatt, jövünk, megyünk, utazunk, egyesek kirándulgatnak, mások piknikeznek, közös vacsorák, ebédek, látogatások, vég nélkül csörögnek a telefonok, bipperek, levél, emil, tavasz van, virágok, béke, majdnem béke. Anyuék Jeruzsálembe mennek Tibihez a vendégekkel, aztán a sivatag, a Holt tenger, a Massada van a programban. Zoli a koncert miatt nem jött haza, Viola a tel aviv-i Luna Park után felugrott a szent városba, Tomi nem marad itt végig, Noah után szalad Haifára, Bendzsó néhány száz kilométeres autókirándulás után ismét a bázisán áll vigyázba parancsra. Zsuzsi és Kornél Gáza mellől stoppal a Genezáret mellé, majd újra vissza, Laci Jeruzsálemben széderezik, most azt nézi a tévén, hogyan süppednek el az amcsik az iraki iszapban. Éva már újra Haifán van, Ági és Vili az óhazában vesztegel, Reuven rajzol, Magi takarít...

Kirándulnak
2004-04-07

A M. házaspár itt van nálunk, a beszélgetések, a kirándulások, az itt töltött idő minden napja jól telik, mennyei program szerint. Tegnap pld. Péter kocsijával háromszáz valamennyi km-t tettek meg, Anyuval, Violával és Benjáminnal együtt, szebbnél-szebb helyeken. M. töménytelen fényképet készített. Ma Karmieli séták, és pihenés ideje. Holnap Haifával ismerkednek, Éva kalauzolásával.
Pénteken Jeruzsálembe mennek (Anyuval és Apuval együtt), Szombaton is ott lesznek. Menno (a gyül. vez.) meghívta őket ebédre, az összejövetel utánra. Vasárnap indulnak délre, Holt tenger, Negev, stb., Hétfőn este érkeznek valamikor Karmielbe. Jeruzsálemben két éjszakát alszanak Tibi egy munkatársának lakásában, aki nem lesz otthon, és rendelkezésükre bocsátotta. Egy éjszakát tölttenek sátorban (kettőt visznek) "valahol a sivatagban"! Ezt a négy napos utat is Peti kocsijával tehetik, aki nagyon segítőkész minden tekintetben. Anyunak két nap fizetett ünnepe lesz, ezen kívül két nap szabadságot vesz ki, ami azt jelenti, majd ledolgozza később azokat az órákat.

Idézet
2004-04-06

"Gyermekeink "honosodnak" Izráelben, immár ezt érzik igazi hazájuknak. Amikor (főként) hétvégeken itthol vannak, egymás között gyakran ivritül beszélnek. Ha magyarra váltanak, olykor keresik a megfelelő szót: "hogy is mondják ezt magyarul?"

Beszámoló
M. Móni
2004-04-04

Elmúlt a chamszin! Éjjel esett egy kis eső, és már reggel napsütés és szép felhők mosolyogtak rám Viola ablakából, mivelhogy az ő ágyikájában ébredek. Nem régen értünk vissza a Genezáret tó partjáról, ahol 15 Messiás-hivő gyülekezet tartott közös szabadtéri istentiszteletet (némelyek körtáncot jártak, kb. 40 ember be is meritkezett). Nagyon szép időnk volt, napos, de mellette szeles, kellemes. A táj gyönyörű, rengeteget fényképezünk. Láttuk Kapernaum és Korazin romjait. Tegnap este szombati vacsorán vettünk részt. Kötelező fogás volt a kalács és a bor. Emellett sok egyéb finomság.
(...)Elfelejtettem irni, hogy zavargások voltak. Kb. 5 méterről sikerült fotóznom az egyik "zavargót". Mielőtt megijednétek, részletezem. A Kinneret parti Messiáshivő összejövetel végére valahogy odakeveredett 5 fiatal ortodox zsidó a rabbijukkal, és elkezdtek kiabálni, győzködni az 1500 fős tömeget, hogy elhagyták Atyáik Istenét, és térjenek vissza. 2 rendőr kikisérte őket. Erről ennyit.
Ma Cfát-on jártunk. Ez a város a kabbalisztika fellegvára. Kóvályogtunk az óvárosban, de ami fontosabb, hogy elmentünk a magyar múzeumbe. Ott egy idős házaspár kalauzolt végig. A bácsi cionista vezér volt a háború után, a néni pedig egy szem öccsével élte túl a pesti gettót. A családjából mindenki meghalt. Bármit kérdezhettem tőle. Kihasználtam...
Tegnap este megérkezett Zsuzsi és Kornél, ma Éva. Holnap várható még Zoli és Tomi. Holnap kezdődik a peszach. Este széderi vacsora. Ili néni már azt késziti a konyhában. Eddig segédkeztem, aztán bejöttem a szobába levelet irni, de mindjárt megyek is vissza.
(...) Ili nénit alig látom. Reggel elmegy dolgozni, délben hazaér, ebédet főz, ebéd után lepihen, majd újra dolgozni megy. Este 6 körül ér haza. Még nem beszélgettünk. DE! Megpróbál szabadságot kivenni, és akkor 4 napig velünk utazna Jeruzsálembe, a Holt-tengerhez és a sivatagba (mint 4 éve, akkor is ezen az útvonalon beszélgettünk). Még imatéma, pénteken fogunk oda indulni...

Terror
M. Pisti
2004-04-04

Tegnap délután a palesztinok körülvették városunkat, igy felfegyverezték a polgári lakosságot is. Egy M16-os karabélyt én is kaptam egy tár éles lőszerrel. Holnap várható az ostrom, mi már elbarrikádoztuk magunkat. Remélem, kitartunk addig, amig a hadsereg felmentő seregei ideérnek. Igy készülnek az álhirek a médiában.
Komolyra forditva. Itt minden békés és nyugodt. Senki nem foglalkozik a terroristákkal. Holnap kezdődik az egy hetes páska. Galilea és a Genezáret tó vidékén jártunk. Gyönyörű az izraeli tavasz.

Ráhel
Robi
2004-04-02

Örömmel tudatom, hogy ma délután 13.00 - kor megszületett hetedik gyermekünk, Ráhel.
2520 gramm súllyal, harmincöt hétre és három napra, ami azt jelenti hogy koraszülött. Persze csak az orvostudomány szerint, mivel a Teremtője akaratából a legjobb időzítéssel látta meg a napvilágot.
Anyukája és ő is jól vannak, amiért egyedül Istené a dicsőség!

Flangalás
M. Pisti
2004-04-01

Holnapra kaptunk egy vacsora meghivast, szombaton pedig eselyes egy Genezareti kirandulas. Nagyon szep ido van, egy szal poloban lehet flangalni. Semmifele haborus hangulatot nem erzekeltunk, itt csak nevetnek az auropai hireken.
Laptetőre

Viola 20 eves
Március
Kirándulni voltunk a gyülekezet egy részével Megiddo környékén
Május
Tibi és Laci sokat utaznak Svájcban és Olaszországban, rendkívül élvezik az ottlétet